بسیاری از ما ممکن است با دیدن کسانی که کسب و کارهای موفق و میزان فروش بالایی دارند به فکر بیافتیم که ما نیز وارد بازار خرید و فروش شویم و برای خود درآمد بالایی را کسب نماییم. ولی آیا همه ی کسانی که در این گونه مشاغل هستند احساس رضایت دارند؟ و یا اینکه خود را فردی موفق در زمینه ی فروش میدانند؟
یک فروشنده ی موفق دارای فاکتورهایی می باشد که در صورت انجام درست آنها ما نیز میتوانیم به یک فروشنده ی خوب تبدیل شویم. برای اینکه بدانید چگونه میتوانید به یک فروشنده ی خوب تبدیل شوید در ادامه ی مطلب با جیب نت همراه باشید:

برای تجربه ی یک فروش مناسب سعی کنید موارد ذکر شده در متن زیر را در کسب و کار خود به کار گیرید:

سعی کنید شروع مکالمه ی شما به نحوی باشد که از مشتری بخواهید که در مورد محصولتان به چه اطلاعاتی نیاز دارد تا آن را در اختیارش قرار دهید. برای مثال مکالمه ی خود را می توانید با جمله ی چطور میتونم کمکتون کنم؟ شروع کنید.

در صورتی که مشتری به کالا و یا خدماتی که شما ارائه ی میدهید توهین نمود و یا از الفاظی استفاده کرد که شما را ناراحت نمود، سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و با متانت و آرامش درباره ی خدمات و محصولاتتان به مشتری توضیح دهید و از او دلایل قانع کننده برای نارضایتی از محصولتان را بخواهید. و پاسخ های قانع کننده ای را نیز برای ایرادهای مشتری ارائه دهید.

با دیگر همکاران خود داخل مجموعه هماهنگ باشید و از بیان گفته های ضد و نقیض بپرهیزید چراکه شنیدن موارد متناقض از دهان شما و همکارانتان باعث بی اعتمادی مشتری به شما و محصولاتتان خواهد شد.

با مشتری مختصر و مفید سخن بگویید و طول مکالمه را با او زیاد نکنید زیرا این کار باعث خسته شدن مشتری می شود. فقط در صورتی مکالمه ی خود را بیشتر کنید که، مشتری خود را راغب به ادامه ی مطلبی که میگویید نشان دهد و یا از شما سوالات بیشتری داشته باشد، چراکه بعضی از مشتری ها با مکالمه ی طولانی تر احساس صمیمیت و اعتماد بیشتری به شما و محصولاتتان خواهند کرد.

دقت داشته باشید برای اینکه یک فروشنده ی خوب باشید باید یک سخنران خوب و با اعتماد به نفس باشید در غیر اینصورت به سراغ بازاریابی و فروش نرفته و برای اینکار از بازاریابان حرفه ای استفاده کنید و آنها را برای اینکار استخدام نمایید.

سعی کنید در حین معرفی محصولاتتان به نحوی نیازهای مشتری را بپرسید و بیشتر بر روی آنها تکیه کنید و بگویید که محصولات شما کدام نیاز از نیازهای آنها را برآورده میکند.

از بیان جملات تبلیغی مثل " ما بهترین هستیم" جدا بپرهیزید. بلکه سعی کنید اینگونه مطالب را در ضمن توضیحات درست و کیفیت مناسب محصولاتتان به مشتری القاء نمایید.

تمامی سوالات مشتری را به صورت مستقیم و شاف پاسخ بدهید.

هنگام پرزنت نمودن یک مشتری سعی کنید بسیار پر انرژی و با اعتماد به نفس کامل صحبت کنید.

اگر برای سوال مشتری جوابی ندارید لطفاً جواب را حدس نزنید و با بیان اینکه در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم، از سوال عبور کنید. در صورتی که مشتری اصرار به دانستن جواب سوال خود داشت از دیگر همکاران خود که ممکن است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند سوال کنید.

در صورتی که برایتان مقدور است قبل از پرزنت نمودن یک مشتری سعی کنید اطلاعاتی در مورد او بدست آورید و به نحوی با خلق و خو و روحیات او آشنایی یابید.

با مشتری صادق باشید و همه ی حسن و عیب های محصولتان را برایش بازگو کنید، البته عیب ها را به شکلی بازگو کنید که برای مشتری زننده و بازدارنده از خرید نباشد.

مشتری را با ارائه ی پیشنهادهای زیاد گیج نکنید، در هر مرحله فقط راجع به محصولی که خود مشتری می پسندد توضیح دهید و یک محصول جایگزین را نیز از میان محصولات خود در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به مشتری معرفی نمایید.

در صورتی که در سطوح بالا و مقادیر زیاد فروش دارین، بازاریاب های حرفه ای را برای اینکار استخدام کنید.

بابت سرویس و خدماتی که ارائه میدهید به مشتری قیمت های بالا و پرت ندهید چون مشتری از قیمت ها مطلع است و شما تنها کسی نیستید که او برای خرید به فروشگاه یا شرکتش مراجعه نموده.

با همکارانتان در مقابل مشتری بحث و جدل نکنید.

سعی کنید در مقابل مشتری سیگار نکشید حتی در صورتی که خود مشتری اذعان کند که مشکلی با این مساله ندارد.

2000px-No_smoking_sign.svg

برای تداوم فروش محصولات و خدماتتون، سیستم ارتباط با مشتری یا به اختصار CRM رو راه اندازی کنید.

از ارائه نمودن تخفیف های عجیب و غریب به مشتری پرهیز کنید، چراکه اینکار باعث می شود مشتری فکر کند که شما کلاهبردار هستید یا محصولتان مشکلی دارد.

اگر نقدینگی شرکت در اثر رکود و کاهش میزان فروش کم شد، سرمایه ی خود را در بانک حبس نکنید و به ادامه ی تبلیغات برای فروش بپردازید.

اگر درصد فروشتان پایین آمد، دنبال عوامل حاشیه ای مثل رقبا یا قیمت نباشید، مهمترین عامل تبلیغات است. حتی شرکت های بزرگ دنیا مثل کوکاکولا و پپسی هم با اینکه شناخته شده هستند به روند تبلیغات خود ادامه میدهند.

هیچ وقت به مشتری های قدیمی و همیشگیتون اکتفا نکنید و به دنبال مشتری های جدید باشید.

در حفظ مشتری های قدیمی و همیشگی خود کوشا باشید، چراکه بین 80 الی 90 درصد از درآمد شرکت های بزرگ از مشتریان قدیمی آنهاست.

مهمترین قانون فروش را از یا نبرید: هرگز از رقبای خود نزد مشتری بدگویی نکنید و آنها را نکوبید. این کار نتیجه ای کاملا معکوس برای شما در پی خواهد داشت.

به شکلی منطقی تخفیف دهید و ارزش کالای خود را حفظ کنید. به راحتی تخفیف ندهید و سعی کنید به جای تخفیف امکان دیگری را به مشتری ارائه کنید. مثلا بن خرید با تخفیف در صورت مراجعه ی مشتری برای خریدهای بعدی.

اگر مشتری میگوید کالا گران است، یعنی ارزش محصول در قبال قیمت آن کم است، پس سعی نکنید قیمت را کم کنید، سعی کنید کیفیت و ارزش محصولتان را بالا ببرید.

در صورتی که میخواهید با مشتری خود قرارداد ببندید، قرارداد را ابتدای کار روی میز او نگذارید. اینکار به معنی این است که من آمده ام تا پول تو را بگیرم و افراد از اینکه پول آنها گرفته شود احساس خوبی ندارند. بلکه ابتدا با مشتری باب صحبت و دوستی را باز کنید و پس از ارائه ی یک پرزنت درست و کامل و جلب رضایت مشتری قرارداد را به وی ارائه کنید. بگذارید زمانی که مشتری می خواهد به شما پولی را پرداخت کند اینکار را با رضایت قلبی خود انجام دهد.

هیچ گاه قرارداد خالی و خام به دست مشتری ندهید، سعی کنید فیلدهای مربوطه را پر کنید و سپس آنرا به دست مشتری خود بدهید.

حواستان باشد 40 ثانیه ی طلایی وجود دارد که مشتری به درخواست شما برای فروش جواب مثبت خواهد داد، پس سعی کنید در این 40 ثانیه بهترین کار را برای فروش محصولتان انجام دهید تا از مشتری خود جواب مثبت دریافت کنید.

همیشه  چهار عنصر که موجب میشه محصول شما برای مشتری جذاب باشه را به یاد داشته باشید: بهتر، ارزان تر،زیباتر و راحت تر بودن.

924419_uyub4b49

برای مطالعه ی مطالب بیشتر در وبلاگ جیب نت اینجا کلیک کنید.

جهت ثبت آگهی و تبلیغات اینترنتی اینجا کلیک کنید.